Hur ser du på stretching

Hur ser du på stretching

Godmorgon mina underbara läsare

Börjar onsdagen med ett skönt morgonpass för att starta igång dagen. Jag mår så mycket bättre när jag får vakans till på gymmet. Ex som denna morgon vakande jag väldigt seg i kroppen och kände mig helt slut. Men för att ändra på det så tvingade jag mig själv att släppa mig till gymmet.. Och ja de räddade mig och min dag, Energin är åter tillbaka. 30 min cardio , baksida lår, insida lår , utsida & framsida lår stod på dagens träningspass. 

20 min strech blev det idag för spända stuss muskeln.

Stretchar du / ni något efter ett träningspass ? Hur & vilkas musklelgrupper ? 

Det där med strech säger alla olika om. Vad tycker ni om strech? 

Min erfarenhet är att man ska stretch ut kroppen efter ett träningspass för att musklerna inte ska bli stela och för att du ska behålla din rörlighet. 

Det finns 4 olika sätt att stretch kroppenpå bla dessa, Passiv stretching, Statisk stretching ,Dynamisk stretchin, Aktiv stretching. 

Att Stretcha efter träning är bra fär att öka rörligheten, man hjälper muskeln att slappna av , ökar återhämtningsprocessen & man ökar blodcirkulationen. Man minskar även risken från att få skador i musklerna. 

Ta god tid på er att stretch efter ett träningspass , ta en pause efter gymmet & drick en protein shake eller ta ett annat mellanmål och var nöjd att du gjort ett bra träningspass .

Ha en fin dag allesammans & var starka <3 photo by : lejonmeidia (bästa Viktoria)  för nordic wellness kundtidning. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

%d bloggare gillar detta: